Nie ma wątpliwości, że social media są obecnie jednym z najważniejszych środków komunikacji i pozyskiwania informacji.
Nie są zatem obojętne także przedsiębiorcom wchodzącym na rynek. Dzięki nim mogą budować i zacieśniać więzi ze swoimi klientami, przekazywać im wszystkie nowinki dotyczące marki, a także pozostać z nimi w ciągłym kontakcie. Jednak, aby klient z przyjemnością i zainteresowaniem śledził treści udostępniane przez markę, social media i ich wygląd muszą spełnić szereg warunków. Zobaczcie jakich!

Przede wszystkim spójność

Najważniejszą kwestią jest spójność wizerunkowa, czyli tak zwany key visual. Wygląd social mediów musi kojarzyć się z wyglądem samej marki. Tutaj niezwykle ważną rolę odegra widoczność logo bądź logotypu na profilach społecznościowych, uwzględnienie kolorystyki firmowej, a także typografii firmowej.

branding social mediow spojnosc

Dobrym przykładem jest nasza realizacja projektu social mediów dla marki Gwoździewicz. Zdjęcie profilowe jest zaprojektowane tak, aby bezpośrednio nawiązywało do wizerunku marki. W znanym nam wszystkim kółeczku profilowym umieszczona została nazwa firmy na różnych tłach, spójnych z całościowym wizerunkiem firmy – granat, magenta i odpowiednio dobrane zdjęcie przedstawiające instalację elektryczną. Firma zdecydowała się na opcję granatowego tła z białym napisem.

Estetyka, czyli przemyślane templates

Aby zachować estetyczny i minimalistyczny wygląd feedu ważne jest zaprojektowanie odpowiednich templatek, czyli szablonów postów, zgodnych z wytycznymi brandingowymi. Dobrze, jeśli nawiązują one bezpośrednio do wizerunku firmy. Dlatego też logo umieszczane jest na każdej grafice posta w lewym górnym rogu. Dla zwiększenia estetyki i spójności w realizacji projektu dla marki Gwoździewicz zostało zalecone naprzemienne stosowanie postów w kolorystyce magenta i granat. Zalecone zostało również naprzemienne stosowanie grafik ze zdjęciem w tle, z motywem graficznym w tle oraz tłem jednolitego koloru, a także wykorzystanie odpowiednich filtrów kolorystycznych.

Dodatkowo warstwa tekstowa każdego posta tworzona jest z uwzględnieniem typografii firmowej, czyli kroju pisma. Ponadto wszystkie napisy mają dokładnie opisane proporcje, wymiary tekstu, długości tekstu czy wyrównania tekstu. Wszystko to ma ogromny wpływ na pozytywny odbiór wizualny. Posty są przejrzyste, spójne i zachęcają do zapoznania się z treścią. Rodzaj treści również został zaproponowany firmie w stworzonym dla niej projekcie wyglądu social mediów.

Social media to nie tylko kolorowe treści krzyczące, by w nie kliknąć i zapoznać się z nimi. Social media to strategia. Strategia zdobywania uwagi potencjalnego klienta, ale i klienta, z którym marka już współpracuje. Ważne jest, aby zarówno treści, jak i całościowy wygląd feedu były uporządkowane, zgodne z duchem marki, estetyczne i przemyślane. Uwzględnienie tych cech przybliży firmę do stworzenia efektywnego, łatwo dostępnego źródła komunikacji, które klienci z pewnością zauważą i docenią starania marki w dążeniu do wizerunkowej spójności. Warto zdecydować się na pracę z profesjonalną agencją brandingową, która pomoże firmie zadbać o utrzymanie key visualu w przestrzeni social mediów.