Rynek dżemów i syropów, a także dodatków, takich jak np. ogórki kiszone jest w Polsce bardzo duży. Zwiększa się zainteresowanie produktami naturalnymi, większość konsumentów szuka produktów o prostych składach. Opracowywana przez nas nowa marka FMCG wpisuje się w tą kategorię, należy także do brandów wykorzystujących wizerunek sławy na opakowaniach. W tym przypadku osoby powszechnie znanej, cieszącej się niesłabnącą popularnością i uznaniem, czyli Pani Magdy Gessler.

salon smaków Gessler

Do zadań agencji Papajastudio należało:

  • rekonesans kategorii,
  • rekonesans półki sklepowej,
  • benchmarking,
  • analiza grup odbiorców i grupy docelowej,
  • przygotowanie i przeprowadzenie autorskiego warsztatu strategicznego,
  • opracowanie założeń brandingowych,
  • wytyczenie DNA marki, w tym zdefiniowanie jej wartości, archetypu, osobowości i określenie esencji,
  • zbudowanie głównego komunikatu marki,
  • naming, czyli opracowanie nazwy nowej marki,
  • projekt logo,
  • projekt masterów, czyli wzorcowych layoutów etykiet dla wszystkich kategorii produktowych,
  • dobór typografii i kolorystyki,
  • doradztwo w doborze opakowań (słoiki + nakrętki),
  • nadzór autorski nad wydrukiem pierwszych etykiet i brandowania nakrętek,
  • wytyczne launchingowe do wprowadzenia marki na rynek, w tym określenie kanałów sprzedaży w Polsce.

Geneza namingu:

Nazwa „Salon Smaków” podkreśla szeroką ofertę marki, bo salon od razu kojarzy się z różnorodnością oraz wyborem. Samo słowo „salon” ma w sobie również dużo elegancji, to miejsce spotkań, prestiżowe w pewien sposób, oodświętne. Całościowo „Salon Smaków” brzmi kusząco, prestiżowo, ale zapraszająco.

Kryteria wyboru nazwy:

  • Naturalność (prostota składów),
  • Przystępny luksus (prestiż),
  • Rzetelność, uczciwość, prawdomówność,
  • Łatwa do wymówienia i zapamiętania,
  • Wolny Urząd Patentowy RP,
  • Zaświadcza o wysokiej jakości produktów.

Zadaniem zespołu kreatywnego było zaprojektowania opakowań nowej marki produktów spożywczych, które mają być dostępne w dużych supermarketach, jak i sklepach z naturalną żywnością.

Idea graficzna stanowi o naturalności, rozpoznawalności ambasadorki i prestiżu produktów. Główny komunikat marki, który wybrzmiewa z designu etykiet to: „prawdziwe przetwory”.

Elementy wizualnej opowieści marki, takie jak m.in. typografia (krój pism), kolorystyka, sposób prezentacji zdjęć, a także cech charakterystycznych każdego z produktów, architektura informacji na etykietach, sposób prezentacji różnych smaków w danej kategorii, konsekwentnie uwydatniają takie cechy jak: prostota składu, przystępny luksus marki oraz wysoką jakość, rozumiane jako bardzo dobry smak produktów

syrop Magda Gessler

Zobacz podobne realizacje